Jag köpte den!

Idag efter skolan gick jag och jonatan och köpte denna fina jacka! Bilderna ger dock varken färgen eller jackans modell rättvisa..
Jättenöjd. Tunn och fin vårjacka, perfekt! Vi köpte även varsin mjukglass innan vi tog bussen hem, årets första faktiskt!
Sedan har vi suttit hela kvällen och pluggat matte, så tråkigt! Men sedan la vi oss i sängen med varsin tallrik glass och kollade på Sveriges Mästerkock, myspys.
Godnatt!!

En tröttis

Efter att ha sagt godnatt till älsklingen på Skype så ska jag nu stänga datorn för idag och lägga mig och läsa några sidor innan jag släcker. Älskar när man har läst en stund, och är så trött att man nästan inte är vid medvetandet, haha.
Godnatt! ♥

För mycket i skolan

Idag kollapsade min hjärna helt. Jag hade suttit och pluggat matte och verkligen ansträngde mig men all ork bara dog ut. Började fan gråta av all press skolan sätter på en, helt sjukt. Då var det så skönt att min älskade satt bredvid mig, höll om mig och torkade mina tårar. Allt kändes så mycket bättre.
Nu sitter jag här och har fortfarande ångest över prov vi har i veckan, men vet ni? Jag börjar tänka tanken mer och mer att jag gör mitt bästa, mer än så kan jag inte göra. Om jag har pluggat häcken av mig i en hel vecka och ändå går provet åt helvete så ska jag inte vara besviken. Det viktigaste är att jag försökt, mer än så kan man inte göra. Det är väldigt lätt att man ställer alldeles för höga krav på sig själv, vilket inte är bra. Man mår bara dåligt inombords och allt blir värre. Sätt dig ner med skolarbetet och plugga. Ge inte upp, försök. Så ska jag försöka bli bättre på att tänka. Det är nog inte bara du som sitter och inte fattar något i matte just nu, utan hälften av din klass kanske sitter med exakt samma tal. Alltså, du är inte dålig.
Detta inlägget blev väldigt osammanhängande men var tvungen att skriva av mig.


I WANT

Denna jackan vill jag ha, så otroligt mycket! Den beiga! Ska in till Ginatricot imorgon efter skolan tillsammans med älskling. Finns den kvar i min storlek så ska jag köpa den. 399:-, så värt priset!
Underbar vårjacka, med en både fin utsida och insida. Insidan är nämligen blå-vit randig!

Mot skolan

Hej!
Hade inställd första lektion idag så börjar 2 timmar senare än vanligt, skönt! Nu sitter jag är, klar, och bara väntar på att tiden ska gå så att jag kan pysa ner till bussen.
Ha en fin dag, kram. ♥

Bara för att jag...

... har blött hår och därmed blöter ner hela min kudde
... åt tacos till kvällsmat
... känner mig lite smådeppig
... har ont i magen
... längtar efter min pojke ♥
... inte vill sova ensam
... har massa att plugga imorgon eftermiddag, fast jag hellre velat göra annat
... har en varm säng
... inte börjar förens 10 imorgon (!!)
... hatar regn, slask och snö och vill vakna upp till plusgrader och sol imorgon
... måste sova nu
.
Bara därför går jag och lägger mig nu.
Va? Förstod ni inte innebörden av detta inlägget? Okej. Inte jag heller.
Godnatt

Söta Linda är i farten

haha, åh va vacker jag är. gudomlig. alldeles förträffligt söt!

Pluggeftermiddag

Tjenixen. Har suttit i flera timmar och pluggat religon, hur roligt som helst, eller inte. Har jätteont i ryggen, sötsugen och så fruktansvärt rastlös. Men det är bara att stå ut!

Kontoret

Ligger och kollar på kontoret. Lite löjlig humor måste jag säga, men en skön söndagsunderhållning!
Bara så ni vet..

En liten lista...

Har du någonsin..


Ätit sushi:
Ja, gillar inte allt dock. 
Stått på scen: Ja det har jag!
Blivit dumpad: Jupp.
Varit med om en bilolycka: Nej, det har jag klarat mig ifrån!!
Klättrat i bergen: Nja, det skulle jag väl inte påstå.
Sett vita huset: I tidningar, ja!

 



Antingen eller..


Kallt eller varmt:
Varmt.
Spets eller satin: Beror lite på... Men om man tänker underkläder så är ju spets skönare men satin finare. Men i klädesväg väljer jag nog spets!
Svart eller rött: Emo som jag är, svart.
Regn eller snö: Snö.
Ull eller bomoll: bomull.
Rosor eller tusensköna: Rosor, hihi.
Vår eller höst: Vår!! Hatar hösten.
Historia eller vetenskap: Vetenskap.
Matte eller engelska: Hm.. Engelska.



Inom de senaste 48 timmarna..

Haft seriöst samtal:
Nepsi.
Kramat någon: Jaaaa!
Samsats med dina föräldrar: Samsats? Är det om man blir sams? Vi har inte bråkat iallafall heheheh.
Bråkat med en kompis: Nix.
Gjort en tjänst: Japp! Hjälpt mamma med tvätten till exempel *duktig tjej*
Fått en komplemang: Ja det har jag :)



Fixat i mitt rum

Hej!
Jag har som ni ser städat upp på mitt rum, såg rent ut sagt förjävligt ut innan. Saker precis överallt! Men nuså! Damsugit och bytt sängkläder också. Fräsch och mysigt att krypa ner och sova sedan!
Jag tyckte jag var värd lite glass efter detta städandet, hihi. Äter noggerglass, så gott! Ska sitta vid datorn en liten stund till, sedan gå ut och se på tv med familjen.
Kram!

Grillat till frukost

Jag och Jonte grillade korv med bröd till frukost idag. SÅ härligt väder och SÅ himla skönt att vara ute! Lekte med hundarna också, riktigt mysigt. Lite ketchup-krig också, fun fun.

Spa-kväll

Igår hade jag och älskling en spa kväll, hemma! Så himla roligt att hitta på nya grejer. Gjorde egen ansiktsmask med ananas, honung och olivolja som jag läst ska vara jättebra för huden. Gjorde även massageolja gjort på olivolja, citronsaft och honung.
Dålig bildkvalité
Tände ljus, la mjuka handdukar på hans säng, hade lugn musik.. Masserade varandra i 45 minuter var, så himla skönt.
En toppenkväll helt enkelt!

En solig dag

Idag har vi pluggat, och sedan gått en 2 timmars promenad ner till affären med hundarna. Handlade middagsmat och lite annat, sedan hem och laga mat tillsammans. Det blev spagetti och köttfärssås, på vårat vis, tillsammans med ett glas vin. Värst va gammalmodig jag lät där, men det var mysigt.
Nu ska vi ha spa-kväll!

Pluggtime

Vi sitter och pluggar matte och religion, senare blir det en promenad med hundarna till affären. Underbart väder ju!

EN HÄNDELSE

Igår, när vi skulle köpa biobiljetter så funkade inte Jontes biokort där han hade en gratis biobiljett, för den funkade bara mellan måndag och torsdag vilket vi inte visste. Så stod där i kön med bara en biljett, och var påväg ur kön, då en kille bakom sa "jag kan betala eran biljett". Vi blev helt paffa, och tackade hundra tusen gånger, haha. Helt sjukt att det finns så snälla människor? HELT SJUKT!
Han och sin killkompis gick på samma bio som oss så när vi kom in i salongen och dem satt där sa han "Vafan är ni också här??" på skoj. Då sa jag "ja, det är ju du som gjort att vi är här", haha så roligt! Kändes som att vi kände dom helt plötsligt.
Men helt seriöst, är chockad över människor som honom, att man kan vara så snäll? Killen, vart du än, det borde finnas fler som dig!

Chronicle

Igår skulle jag och Jonte till Göteborg, visste inte vad vi skulle göra. Men på bussen dit överraskade han mig med att han skulle bjuda mig på bio. Denna filmen såg vi:

Den handlade om att tre killar fick superkrafter, kunde flytta på saker med bara tanken. Hela filmen var väldigt överdriven enligt mig, gillar inte riktigt sådana filmer. Det ska helst vara äkta tycker jag men den var helt okej. Men till er som gillar lite övernaturliga krafter så ska ni absolut se denna!

Han skämmer bort mig...

Vaknade av att min pojkvän satt på sängkanten och frågade om jag ville ha frukost. När jag kommer ut i vardagsrummet har han dukat upp ägg, yogurt, mackor och te. Så gott, hihi!
Sött..

TACK ÄLSKLING!

Idag var jag i stan med Elina. Åt på Jensens och kollade i affärer. Hade inga shoppingpengar och såklart hittar jag världens sötaste klänning. När jag några timmar senare är med älskling och jag visar honom klänningen så säger han att han kan köpa den åt mig. Åh, lyckligaste tjejen. Tack världens bästa pojkvän, och tack Elina för en jättemysig dag! ♥

WORDS

Det är så läskigt att dessa bilder stämmer så väl in på hur man själv är och hur man själv tänker. Älskar dessa bilder, man känner igen sig så väl!!

Some die young

Vet att det inte var någon direkt peppande rubrik men så heter låten jag lyssnar på just nu och den är väldigt bra..

Jag ligger förövrigt i min säng med levande ljus runt omkring mig, nersläckt i taket och ont i huvudet. Men ska försöka plugga lite, måste verkligen det. Har smågrejer som jag aldrig gör klart, men ska försöka avsluta alla påbörjade arbeten nu.
Ikväll; Sveriges mästerkock!!!!!!! :D

Ha en bra kväll!

Åh va jag är fin. Nu sticker jag till hindås för mys med min kära, semlebak och en allmänt bra kväll. Tjosan

On my way home

Hej! Just nu sitter jag på tåget som ska ta mig hem. Var rädd att jag inte skulle hinna men här sitter jag nu och tåget går om några minuter! Härligt!
Ska hem och äta, sedan ska jag möta upp älskling som kommer med tåget från skolan. Vi ska handla lite och sedan hem till honom och baka semlor!
Imorse trodde jag att denna dagen skulle bli piss, men nej. :)

5 minuter senare...

CHOKLADEN ÄR SLUT, OCH JAG HAR INTE ENS HUNNIT BÖRJA PLUGGA ÄN. FUCK

Nomnomnom

Denna godingen köpte jag innan jag skulle på bussen hem men så glömde jag den pågrundav fint sällskap på bussen. Glad över det, för nu har jag något som piggar upp min pluggtid! LYCKA

Religionskunskap

Hej! Sitter här på dagens sista lektion, håller på att somna. Det är så fruktansvärt tråkigt och jag är hungrig och trött, ingen bra kombination.
Slutar om en halvtimma, dööööör.

Fettisdagen imorgon

Imorgon är det semledagen!!! Det betyder att jag och min baby ska hem och baka egna efter skolan, så mysigt!
MUMS

Dag 10 - 3 ord jag använder varje dag

1 asså
2 sluta
3 meh
Haha, detta är bara några få ord av allt jag babblar om varje dag.
I brist på bilder. Koppen som jag fick av älskling för några dagar sedan, så fin!

Dag 9 - 2 saker jag skulle vilja göra

Här är bara två saker av allt jag vill göra. Men den översta gäller ju inte än men det är något jag längtar efter i framtiden. Att resa runt i världen skulle jag verkligen vilja göra, gärna redan idag!

Min helg

I helgen har jag och älskling slipat och målat i hans rum. Blev skitbra, och nu är det fina möbler här inne och hur mysigt som helst. De ska ju flytta.
Vi har även vart barnvakter till min brors barn, 2 och 4 år. Det är en del att göra kan man säga. Sov över där lördag till söndag, och idag har vi ätit pannkakor, varit i stan och ätit donken.
pusshaj

Har slipat och målat

Hej!
Kvällen igår var hur mysig som helst, så härligt att ses igen! Fick en kopp av min älskling där det var bilder på oss två, så fin!
Idag har vi fixat i hans rum, slipat och målat, vilket tog hela dagen. Kom hem till mig runt 5 och käkade middag med min familj. Nu ska vi gå ner till affärn och köpa lite gott inför ikväll.
Ha det bäst ♥

Lycklig tjej

Blir ingen bild nu men jag hinner inte det. Sticker till min älskling nu och taggar tacoskväll med hans familj och massa filmmys!
PUSS

60 frågor

1. Hur gammal är du om 5 år? 21!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Min mami! Lagade mat och tittade på film.
3. Hur lång är du? 174 tror jag, kanske längre. längesen jag kollade..
4. Vilken är den senaste filmen du sett? En sång för Martin.
5. Vem ringde du senast? Jonatan!
6. Vem ringde dig senast? Jonatan, men hann inte svara!
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "godnatt sötnoos!<33" från min bejb igårkväll.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Hmm.. Ringa tror jag! 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Inte gifta, men förlovade :)
10. När såg du senast din mamma? För några minuter sedan ute i vardagsrummet!
11. Vilken ögonfärg har du? Blandning mellan grön och blå.
12. När vaknade du idag? Runt 8-tiden..
13. Vilken är din favoritjulsång? Last Christmas tycker jag är fin.
14. Vilken är din favoritplats? Där det är fint väder, härlig utsikt, någon underbar människa, skärgård.. Underbart!

15. Vilken plats föredrar du minst? Skolan tror jag haha.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppning i något fint hus, vet inte vart. Har barn och ett bra jobb!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Hatade att vara ensam, så när jag vaknade sprang jag alltid in till mamma. Var rädd för mörkret.
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? När jag, Elina, Andrea och Emelie var på ett fik igår och servitrisen skulle ta Elinas bricka och råkade dra med sig hennes pannband som hon efter några sekunder kom tillbaka med och skrattade. HAHAHAHAHA 
19. Hur stor är din säng? 1,20
20. Har du stationär eller bärbar dator? Mac in my ♥
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på. Sover jag själv har jag t-shirt och trosor, men sover jag med jonte så sover jag utan t-shirt. hehehe
22. Hur många kuddar har du i din säng? 4 stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? 1.
24. Vilka städer har du bott i? Göteborg och Bollebygd men det är mer en liten by.
25. Föredrar du strumpor eller barfota? Barfota tror jag.
26. Är du social? Ja, men är också väldigt blyg. Men när jag väl börjar snacka så slutar jag aldrig haha.
27. Vilken är din favoritglass? BEN&JERRY, cookie dough HELT KLART!!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Creme brüle, som jag inte kan stava till.
29. Tycker du om kinamat? JA!!
30. Tycker du om kaffe? Nej, tyvärr. Bara lukten..
31. Vad dricker du till frukost? Oftast te, men annars oboy.
32. Sover du på någon särskild sida? Nä det vet jag inte. 
33. Kan du spela poker? Ajjemen!
34. Tycker du om att mysa/kela? OM jag gör!
35. Är du en beroendemänniska? Beroende av kärlek!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja tyvärr, min NO-lärare.
37. Vill du ha barn? Ja det vill jag verkligen!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix.
40. Föredrar du havet eller basängen? Det är mysigast att vara vid havet men när det gället att bada så väljer jag basängen!

41. Vad spenderar du mest pengar på? Restauranger, helt klart, haha!
42. Äger du dyrbara smycken? Använder inte smycken så jättemycket, men fick ett gulligt armband av älskling när jag fyllde 16, har för mig att det kostade 400. Ja jag ville veta det.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Top Model, eller matprogram. mat mat mat.
44. Kan du rulla med tungan? *testar* vad menas med rulla?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mina vänner, min pappa eller Jonte.
46. Sover du med gosedjur? Om min lille snuttegurka räknas *jonte*
47. Vad har du för ringsignal? Den klassiska Iphone-signalen som man måste ha.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Det har jag säkert, någonstans...
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min telefon som har ett rött skal med Angry Birds.
50. Flirtar du mycket? Klart jag gör. Alltid. Jämt. ;)
51. Kan du byta olja på bilen? Nesh.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nope.
53. Vilken var den senaste boken du läste? "Underbarn"
54. Läser du någon dagstidning? Bara på internet.
55. Prenumererar du på någon tidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Men jaaaa.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RixFM
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En låttext!
59. När var du senast i kyrkan? Oj. Längesen... Mormors begravning i april förra året tror jag.
60. Är du lycklig? Ja det måste jag säga att jag är! Men alla har väl perioder i livet då allt känns piss, det är helt normalt men mestadels går jag runt med ett leende på läpparna!

En sång för Martin

Har sett världens bästa film. Igen. Har sett den väldigt många gånger, men den är så fruktansvärt fin. VHS dock, en ganska gammal film, så finns inte som DVD.
Jag och mamma lånade den på biblioteket förut när jag lånade en bok.

Den handlar om hur två människor som är gifta hittar varandra, skiljer sig från sina nuvarande och blir ett par. De spelar i en symfoniorkester tillsammans och allt är jättebra. Mannen, Martin, är framgångsrik. Men så börjar plötsligt Martin att bli glömsk och förvirrad, och snart får han Alzheimers. En sjukdom då man gradvis blir sämre, glömmer saker man gör på bara några sekunder, glömmer familj, sitt liv osv.
Filmen handlar om hur Barbara, hans fru, kämpar för att hjälpa honom och försöka leva så normalt som möjligt.
.
Den är så fruktansvärt fin denhär filmen, och hemskt. Fruktansvärd, obotlig sjukdom.
Tycker alla borde se denhär.

Läser en bok

Gör något så avslappnat som att ligga i sängen och läsa. Skriver med min älskling också, som förövrigt är påväg hem, tjoho! Snart ska jag hjälpa mamma att laga mat, sedan ska vi nog se på en film.
Senare åker jag till Jonatan, vi ska äta tacos med hans familj, spela spel, se på film och bara mysa! Har längtat efter han som sjutton, så ska bli så härligt att få krypa upp i hans famn ikväll.
Jag åkte ner till biblioteket förut och bytte ut min förra svenskabok till en bättre. Den jag läser nu heter Underbarn. Ska ge den en chans och hoppas på det bästa.

Dag 8 - 1 person som jag inte skulle klara mig utan

Det finns många människor jag inte skulle klara mig utan. Man behöver alla för att må bra ju. Mina föräldrar, min underbara släkt, mina vänner, pojkvän...
Men om jag bara ska ta en person så är det min Jonatan. Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom, det går liksom inte. Han är mitt allt och den som betyder mest för mig. Är så tacksam att jag får leva detta livet med en så kärleksfull och trogen kille vid min sida, det är lycka!
Han klickar så bra med min släkt också, det är helt sjukt. Alla barnen älskar honom, det är så roligt. Dom känner ju honom nu.
Min brors barn Freja 4 år, och Eddie 2, tycker verkligen så mycket om honom! Vi har varit på djurparken tillsammans och Eddie vill vara med honom hela tiden... Freja och Eddie brukar leka att dom är oss och gå runt och hålla handen osv... Hur gulligt?
Emma på bilden är mitt kusinbarn, och hon sitter alltid i hans knä och vill alltid vara där han är, hihi!

Fuck you very very much

Börjar morgonen med att lyssna på Fuck you med Lily Allen, måste få av mig lite fula ord. Känner mig irriterad, vet inte varför. Vaknat på fel sida kanske...
Nåja, godmorgon!


Jag har hittat en bok jag ska börja läsa i svenskan nu också, denna:
Det är en självbiografi..... oh justeja, fan, man kanske inte fick läsa självbiografier?
Och där sket sig mitt morgonhumör ännu mer.

When we stand together

Hade supermysiga timmar med Emelie, Andrea och Elina. Vi var på Bakgården och åt gottit och snackade skit. Jag tog en texmexpaj med goda nachochips till!
Gick och bytte min piercing också, fick ju byta tillbaka till en ful läkstav ett tag för min krånglade. Men nu är det bra igen och jag har nu en lite finare. Känner att jag inte behöver ha en jättelång och fin nu när man inte "visar" den så mycket iallfall. Roligare på sommaren, har massa fina som bara ligger och väntar på att bli använda!!
Har hoppat i myskläderna och SKA städa. Ska inte hitta några undanflyker, såsom att min halvätna glass står i frysen, utan jag ska vara duktig! Glassen får jag ta sen!!!

Fika med vänner

Vädret är ju fantastiskt idag alltså! Blå himmel, solen skiner på den fina vita snön. Ja, snön är fin. Åh va humöret påverkas av vädret, jag känner mig jätteglad idag!
Jag ska alldeles strax kila iväg till bussen. Ska nämligen fika med några fina tjejer, ska bli så mysigt!
Jag har tidigare nämnt min camera som knastrar sig. Jag har hittat på ett knep för att den ska funka! Man måste ju alltid hålla i skärmen, för att camen glappar, därför kan man inte stå långt ifrån datorn. Men nu har jag börjat lägga en tjocktröja på halva skärmen som gör att det inte glappar förmodligen.
Påhittiga Linda!

Dag 7 - 9 saker jag gör varje dag

Detta tycker jag är en ganska klurig fråga... Är det saker som borstar tänderna, går på toa, blinkar, andas man menar, eller lite mer speciella saker? Jag utgår ifrån att såsom röra på benen, tänka, blinka osv vet man redan, så jag skriver lite roligare saker.
1 lyssnar på musik
2 Kollar facebook och uppdaterar den, spelar wordfeud, smsar och pratar i telefon
3 kollar mig i spegeln. kan inte gå förbi en spegel utan kolla in i den, samma med skyltfönster som speglar sig. Ego? haha.
4 plattar håret. fast om det är en dag jag bara ska vara hemma och inte träffa någon gör jag det, men annars, alltid.
5 duschar. ja jag gör faktiskt det varje dag. vet att det inte är bra för att håret, blir säkert bara ännu fettigare då men det är en ond cirkel dedär...
6 träffar kompisar och älsklingen.
7 pussas
8 ger och får kärlek!
9 kollar på tv/film

Träningsverk, tjohej!

Godmorgon! Jag har träningsverk!! Vilket betyder att tränigen igår gav resultat! Men huvudet däremot, det tränade jag inte men har fruktansvärt ont i det... Hmm, kanske för att jag är hungrig..
Igårkväll pratade jag med mitt hjärta i telefon. Han kommer ju hem imorgon!! Vi ska ha en tacokväll imorgon, med film och mys. Oså hade han en present till mig.......hihi.
PUSS

Frågor


Är du kär?
Ja, jättekär!
Är du en sportfåne? Vill jag väl inte påstå.
Är du likgiltig? Vet inte riktigt innebörden av det ordet...
Är du röksugen? Nej.
Är du rik? Nej, rik är jag inte.
Är du fattig? Jag är fattig, men inte min familj haha.
Är du trött? Mja ganska, vaknade klockan 6 imorse och kunde inte somna om..
Är du shoppingsugen? Som sjutton!!!
Är du töntig? Klart jag är töntig!
Är du ressugen? Otroligt, vill bort från kalla Sverige.
Är du skolsugen? Nej det är jag inte, älska lov!
Är du irriterad? Nä det är jag inte.
Är du festivalsugen? Ja faktiskt! 
Är du alkholsugen? Nee.
Är du saknad av nån? Ja faktiskt hihi.
Smeknamn? Av några i min släkt, "lindisen" annars inget.
Bästa åldern? 18!
Bästa tidningen? Hänt extra... tycker tant Linda 
Hur sminkar du dig? Mascara. Hatar kletigt smink! Förstör bara huden i längden.
Höstens accessoar? Ringar tror jag!
När stal du senast något? Minns inte, själ inte.
Hur många timmar sov du inatt? 6 kanske.
Vilken film såg du senast? "Kyss mig"
Vilken internetsida besökte du senast? Blogg.se?
Vad sa du senast till vem? Frågade pappa om vad filmen som vi såg i förrgår hette (frågan ovan hehe)
Vem fick du senast sms från och vad stod det? Från Jonte "riing mig då bejbii!! :)<3"
Vad gjorde du i förrgår? Var med jonte, sedan åkte han då umgicks jag med familjen och tog det lugnt. 
Vad har du gjort idag? Tränat och kollat på tv. 
Vad ska du göra idag? Idag? Klockan är snart 8 på kvällen så.. kolla på Top Model Sverige!
Hur många msn-kontaktetr har du? Haha vet inte, var längesen jag var inne där, minns inte ens lösenordet.
Vilket land besökte du senast? Spanien!
Hur många snälla känner du? Väldigt många :)
Vad såg du senast på tv? AdamLive
Vad är det för märke på din dvd-spelare? Intressantast fråga ever.. Men har ingen aning, orkar inte gå in och kolla haha.
Senaste köp? Ben&Jerry
Vad har du dåligt samvete för? Att jag inte har läst i min engelskabok än, och inte städat. IMORGON! 
Vad har du för skor? Har inga nu men annars har jag converse och vinterskor.
Vad har du på dig nu? T-shirt och mjukisshorts.
Vilken musik har du lyssnat på idag? Peppningsmusik till träningen
Skulle du säga nej till sex idag? Nej det skulle jag inte. 
Är du vegitarian? Nope.
Har du sagt "jag älskar dig" till någon idag? Jappsi! Men bara i telefon :(
Vad heter dina kusiner? Alice, Sara, Christian och Emelie.
Vad drack du senast? Vatten.
Gillar du att laga mat? Jadå, men är inte så bra på det..
När sjöng du senast? För en stund sedan!
Håller du det städat? Nja, städat utåt kanske men det är dammigt som fasiken!
Vad gör dig lycklig? Glada människor, massa kärlek, komplimanger och god mat. I korta drag.. :)

Halv åtta hos mig

Är det bara jag som älskar programmet Halv 8 hos mig? Det är en av mina favoritprogram! Jag älskar matlagningsprogram över huvud taget men just detta programmet gillar jag lite extra. I över en timma har jag kollat på gamla avsnitt på Tv4play, tröttnar aldrig!
Men det värsta är att man blir så hungrig... Tur att middagen snart är klar!!

Dag 6 - 5 saker jag inte kan leva utan

1 mitt allt, Jonatan ♥
2 familj, släkt och vänner
3 min iphone (musik, facebook, sms..)
4 plattången
5 sötsaker såsom fika, lösgodis, chips m.m
Efter detta kommer armar, ben, fötter, händer, ögon osv................

Några timmar av min dag i bilder


Idag har jag tränat på Friskis&Svettis i Borås, ätit banan, köpt med mig en ceasarsallad hem och kollat på tv. Go dag, och den är inte slut än!

Sticker till gymmet

Åh vad jag är duktig! Satt och valde mellan en hemmadag med glass och film, eller åka till gymmet. Känner mig väldigt mogen i mitt beslut haha. Är så taggad, har massa bra musik på lager, och massa energi att förbruka! Ska bli så kul!
Snea tummar check!
Efter gymmet ska jag sola, det var så längesen!
Puss!

Finns många valmöjligheter!

Gokväll!
Jag satt och funderade en stund på vad jag ska hitta på imorgon. Känner för att ha några timmar för mig själv, där något eller några av dessa saker ska ingå:

Haft en bakdag med den bästa

Bilder tagna av Elina

Hejsan! Idag har jag haft en supermysig dag med min fina vän Elina. Vi bakade mestadels av dagen, och medan vi väntade på godsakerna i kylen så spelade vi lite spel. Vi bakade vaniljhjärtan och biskvier, mums!

Videoblogg: Pratar om min dag

Förlåt för att jag håller på med mitt hår hela tiden, vet att det är sjukt störande men jag tänkte inte på det haha!

Dag 5 - 7 saker jag är rädd för

1 Småkryp och insekter, såsom myror, spindlar, bin, getingar osv
2 Att jag ska dö eller bli allvarligt sjuk
3 Att bli lämnad ensam
4 Att någon i min närhet dör eller skadar sig allvarligt
5 Att jag börjar sacka efter med skolan
6 Att göra fel
7 Att bli tjock (passar bra att skriva när jag äter godis 24/7


Lugn kväll

Gokväll! Jag har bara suttit och tagit det lugnt de senaste timmarna. Kollat lite film med familjen och sådär. Blev ingen B&J, trots att suget vart enormt. Men sedärja, sparade både pengar och var nyttig! Duktig tjej!
Inatt blir det jag och älsklings tröja. Hehe ja jag fryser väldigt lätt när jag sover. Nåja, om inte jonte är här får jag väl nöja mig med hans lukt...
Godnatt allaaaaa

I brist på annat att göra...

Dagens låt: Bruno Mars - Today My Life Begins.
Dagens dusch: Blir nog en lång varm dusch senare ikväll, eller imorgon bitti.
Dagens frisyr: Platt, äckligt hår.
Dagens smink: Lite mascara.
Dagens händelse: Baby åkte till Branäs, åt kinamat med mamma och pappa.
Dagens planer: Hade inga direkta.
Dagens vill ha: Pengar, kläder och Ben&Jerry.
Dagens saknad: Jonatan helt klart!
Dagens drog: Musik.
Dagens tråkigaste: Att jag börjar känna mig ännu sjukare.
Dagens finaste: Min älskade.
Dagens måste: Ta det lugnt. Annars sprängs huvudet.
Dagens dricka: Vatten och te.
Dagens köp: Kinamat, men vill köpa glass....
Dagens mat: Frukost och kinamat.
Dagens sjuka: Att man kan sakna någon efter ett par timmar. Helt galet.
Dagens kärlek: Även på denna frågan blir svaret Jonatan ♥
Dagens mående: Sick sick. Trött och seg i kroppen.

Skitdag

Denna dagen vart inge bra. Åkte en snabbis till Göteborg, käkade och sedan hem igen. Känner att jag börjar bli ännu sjukare, kanske har febern hoppat på mig nu? Längtar efter Jonte också, bajssöndag.
Ska sätta mig och se på film med min familj. Känner för att tröstäta för att denna dagen är så kass, men tror jag hoppar det. Behöver något som kan pigga upp mig, en kloning av min älskling kanske så att han kan vara både här och i Branäs?

True words



Jävla cam

Min cam på macbooken har sabbat totalt. Man måste hålla i skärmen för att camen ska funka, annars hackar den. Blir så förbannad. Så bilderna blev inte så bra eftersom jag var tvungen att med en hand hålla i datorn. AGRO
Pyser till Gbg, hörs.

Videoblogg: min hesa röst

Älskar stillbilden
Vet inte om jag ska fortsätta, känns knas att prata med sig själv.

Separationsångest?


Jag och älskling stod och kramades när vi borstade tänderna.. Haha tycker detta är värt att anteckna, då denna gradens separationsångest nog inte är så normalt. Haha ♥ Men det tycker jag tyder på äkta kärlek.

Måste påpeka, att precis när jag skrivit den sista meningen så kommer det upp en liten ruta i hörnet: "Windows är inte äkta". Haha tyckte  det var lite komiskt. (Sitter vid pappas gamla dator).

Iallafall, äkta kärlek är så fint tycker jag. Man längtar efter varandra, något känns tomt utan den personen. Det behöver inte vara att man sitter och gråter för att man längtar så, men man känner att något saknas. Det kan vara jobbigt, men också väldigt härligt. Som nu när min älskling kommer hem från Branäs om några dagar, det blir så roligt att ses. Massa pussar, kramar och hela kroppen fylls med värme och dedär lilla tomma hålet som funnits dagarna han var borta är nu helt fyllt med kärlek igen. Tycker det är viktigt att sakna, för att få känna dendär känslan. Men ibland är det jobbigt. Jobbigt att tillåta sig att sakna. Man vill helst bara vara tillsammans dygnet runt. Åh va kärlek är fint, jag tycker alla borde få känna på det någon gång i livet. Det kändes bra att skriva denna texten, för nu känner jag mig inte lika deppig för att han är borta, utan mer peppad och längtar på en glatt sätt tills han kommer hem till mig igen och jag får känna hans värme. Jag vet att han har det sjukt roligt uppe i Branäs, att åka skidor är det bästa han vet. Bara det gör mig glad. ♥

Nu ska jag spela lite Sims, sedan ska resten av dagen tillbringas med min familj. IKEA kanske?


Han har lämnat mig...

... för iallafall några dagar. Min andra halva åker till Branäs idag och kommer hem på torsdag.
Kommer längta ihjäl mig! ♥
En rolig bild från hotellrummet i Teneriffa -11

Dag 4 - 8 saker jag ogillar

1 Kaxiga personer. Det är det absolut värsta jag vet
2 När man har en seg dag framför sig i skolan
3 När något man planerat inte blir så
4 När man är sjuk
5 När det finns massor med saker man behöver, men inte har råd med det
6 Fulla människor
7 Söndagar
8 Busschaufförer

Dag 3 - 6 låtar jag tycker om

Väldigt blandad musiksmak kanske men det gillar jag!

Dag 2 - 4 dagar på året som är speciella för mig

1 Min födelsedag! Alltid kul att bli äldre (nu iallafall), få presenter, extra uppmärksamhet och tårta!
2 Den 9onde april. 2011 dog min mormor och den dagen kommer jag minnas, jag kommer tänka extra mycket på henne då. Hon betydde extremt mycket för mig.
3 Den 14:e december. Det är dagen jag och Jonatan blev tillsammans och våra årsdagar.
4 Dagen man går på sommarlov.

Hos min älskling

Hej! I eftermiddags åkte jag till jonte och har hjälpt till och skruvat lite i väggen, han har målat lite också. Sen har vi ätit god mat tillsammans med hans familj. Nu ska vi krypa ner i sängen och mysa lite och sedan sova, klockan ringer 5 imorgon uh...
Älsklings rum som håller på att renoveras hihi

Dag 1 - 10 sanningar om dig själv

1. Jag har fruktansvärd scenskräck. Både redovisningar i skolan och annat.
2. Jag älskar gamla filmer man såg på när man var liten, inte tecknat dock, men typ Pippi och Emil haha.
3. Jag är väldigt romantisk och vill ofta göra kärleksfulla saker
4. Jag är en person som väldigt lätt bli svartsjuk
5. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå till skolan utan smink
6. Jag måste alltid äta någonting när jag kollar på tv (dålig vana!!!)
7. Jag biter på naglarna
8. Jag är ganska lat
9. Jag måste kolla upp i solen eller en lampa när jag ska nysa. Ser väldigt konstigt ut har jag hört...
10. Jag är facebook-beroende
Teneriffa -11

Snor en lista

Dag 1 - 10 sanningar om mig själv
Dag 2 - 4 dagar på året som är speciella för mig
Dag 3 - 6 låtar jag tycker om
Dag 4 - 8 saker jag ogillar
Dag 5 - 7 saker jag är rädd för
Dag 6 - 5 saker jag inte kan leva utan
Dag 7 - 9 saker jag gör varje dag
Dag 8 - 1 person som jag inte skulle klara mig utan
Dag 9 - 2 saker jag skulle vilja göra
Dag 10 - 3 ord jag använder varje dag
Snodde denna lista utav Emelie, får se om jag orkar!

Barnfilm

Det bästa jag vet när man är sjuk är att kolla på barnfilm. Har bäddat ner mig i soffan och tänker inte flytta mig på iallafall ett par timmar, så ska kolla på Pojken med guldbyxorna, som var en av mina favoriter när jag var liten. Så mysigt och det gör inget om man somnar till för man vet ju ändå vad som händer i filmen.. Älskling BATTERY tröja är på också, den är så mysig. Anteckna det.

Hemmadag

Hej! Idag åkte jag till borås, och under hela bussresan hostade jag och mådde inte bra. Bestämde mig för att vända vid resecentrum och åka hem igen. Jag har ju trots allt varit i skolan hela veckan när jag mått dåligt, så idag måste jag ha en hemmadag och kurera mig så jag blir frisk någon gång!!
Mamma hämtade upp mig hemma, jag frös så jag skakade så vi gick och tog en fika och pratade lite. Sedan hem och hopp ner i soffan!

Goodmorning wednesday


Varit en duktig tjej

Hej! Denna kväll har jag varit hos min pojke, hjälpt till litegrann med kartonger samt ätit jättegott kött. Åkte hem, gjorde nudelsoppa och satte mig och pluggade. Sedan en dusch och skype med älskling. Nu är jag helt slut och ska bädda ner mig i min gosiga säng framför något tv-program. PUSS!
jag, och personer jag tycker om väldigt mycket!

Sjuk

Ikväll har jag legat i soffan och tyckt synd om mig själv tillsammans med min familj. Nädå, men har inte mått bra alls, kännt mig febrig och jätteförkyld. Men vet inte om jag har feber har inte kollat.
Nu ska jag sova och hoppas att jag mår bättre imorgon.. Jag MÅSTE må bättre imorgon, får inte missa alla lektioner...
godnatt!♥

Så ska det låta

Hej! Blir ett godnattinlägg innan sovdags. Just nu ligger jag bredvid mig babe och kollar Så ska det låta, hur mysigt?
Skoldags imorgon, men ska bli kul för vi ska bada!!
Godnatt!!

Världens bästa kille

Korta ord bli långa när jag säger att jag älskar dig, för allting som du är o du tog mig på fötter igen.
Tre ord o jag faller direkt, du o jag det bästa som har hänt. Se mig i ögonen, de jag förstår nu, jag vet att vi båda vi behåller i en evighet. Förlåt mig, om jag tvekar ibland, men jag lovar att bättra mig precis som jag har sagt.
Och känner du dig ensam, är du aldrig till besvär för när du behöver mig kommer jag redan vara där.
En bra vän som fanns där ifrån början, du förlät mina fel o tog bort den onda slöjan.
För när alla andra svek, var det du som stog kvar, berättade för mig hur värdefull jag var.
Du är stjärnan som föll, ifrån himlen ner till jorden, utan dig vore jag bara en av miljoner.
Det är svårt att förklara när ord inte räcker till, kan inte ge dig allt du önskar men du vet att jag vill.
När jag är ledsen tänker jag tillbaks på 14/12, dagen det blev vi och jag fick allt som jag önska.
Jag tror ingen förstår, det vi delar tillsammans, när vi är med varandra, känns som tiden stannar.
Du hjälpte mig upp och tog tillbaka min glädje, trodde aldrig att kärlek kunde kännas såhär rätt.
Jonatan du är allt som jag nånsin velat ha, varje andetag med dig känns så underbart.
Jag säger så mycket men, detta är sant, du kan vara den rätta så håll hårt i min hand.
Första ögonkastet, det var kärlek redan då, du har gett mig ett nytt liv och någonting att tro på.
Vi ska vara dom som klarar allting tillsammans och har jag dig vid sidan skiter jag i allt annat.

Jag älskar dig! ♥

VILL INTE VARA I SVERIGE!!!!!!

De fula bilderna togs från mitt fönster alldeles nyss. De underbara bilderna togs i Teneriffa med världens bästa förra året! VILL TILLBAKA!

we're the perfect two

Godmorgon!
Älskling åkte hem för en stund sedan, så nu sitter jag i min säng och lyssnar go musik och funderar på vad jag ska göra först. Har nämligen en massa saker jag behöver få gjort idag. Städning, ta in tvätt, läsa osv.
Ha en bra dag! ♥

Just nu


Världens gulligaste kärlekslåt

Jag har hittat världens sötaste kärlekslåt, är helt fast och ryser på hela kroppen. Texten är ju bara för underbar! Men den är så sann!

En lång resa väntar i en varm bil

Hej! Idag är det lördag, och jag är på väg till Uddevalla med mami och papi, vi ska fira min faster som har fyllt år. Så blir en dag med fin släkt och god mat!
Solen lyser på den fina snön, och jag sitter och lyssnar Takida och Moa Lignell. Älskar att åka bil långt!

It's friday friday!

Förlåt för suddig mobilbild!

Min fredag var toppen! Efter skolan gick jag och älskling och åt god mat, riktigt mysigt. Sedan vidare till badhuset där vi var i ett par timmar, träningssimmade och satt i bubbelpoolen.
Sedan buss hem, köpa massa godis och goa grejer och hem till sängen och film. Behövde verkligen denna kvällen tillsammans!
Älskar fredagar. ♥

Min kväll i bilder


Satan i gatan

Heeeeeeeeej! Idag har varit en bra dag. En riktigt bra dag. Skola, sedan åkte jag och min andra halva till donken. Skrattade och åt fettig mat, höhö. Sedan, duktiga som vi är, tog vi bussen till Friskis&Svettis och var där i ett par timmar, riktigt kul att gymma tillsammans!
Älskling på tåget hem!

Du och jag under täcket baby

Sitter och sjunger till en äckligt uttjatad låt, men jag gillar den skarpt. Ikväll har jag ätit nudlar och kollat på Sveriges Mästerkock. Nu är älskling hemma så blir ett långt, mysigt samtal på skype innan sovdags.
Puss

RSS 2.0