Valborgsmat


Valborg 2012


Idag är det valborgsmässoafton! Jag är ju somsagt hemma hos min kusin i Källby tillsammans med min fina pojkvän. Idag har vi åkt longboard, hoppat studsmatta, tagit det lugnt och haft det roligt tillsammans här uppe.

Nu luktar det grillat kött, tror maten är klar nu! Sedan ska vi gå ner till brasan och bara mysa! ♥

Första kvällen i Lidköping


Igårkväll runt 7 anlände vi till min kusin, riktigt roligt. Vi åt lite kvällsmat och var sedan ute och åkte longboard tillsammans med min kusins barn Emma. Det var så kul, och även hon ville testa att åka, eller... hon satt på rumpan på den nerför backen!

Det är så kul att fota med min kusins mans grymma kamera när baby åker longboard, han är så galet duktig!

Åker tåg


Idag har vi varit i Göteborg hela förmiddagen. Åkte in runt 11 och mötte upp mina föräldrar och mina brorsbarn Freja och Eddie. Hade en mysig dag i Slottsskogen där vi lekte med barnen, åkte longboard och åt glass. Även en halv Subwaymacka slank ner i min mage, mums.

Nu åker vi tåg påväg mot Lidköping och min kusin och hennes familj. Ska stanna där i ett par dagar, ska bli riktigt mysigt, längtar efter dem! Men hela resan kommer ta 3 timmar så vi har laddat upp med en fulladdad dator, telefon och en påse chips!

Filmmys


Ligger i sängen med världens gosigaste kille och tittar på film. Vi ser på Jag saknar dig, som vi redan sett på bio en gång men den är ju så bra så man kan lätt se den igen. Så ligger till och från och grinar...
Vi har ätit god kassler, ananas och ris också. Älskar sånnahär kvällar, så chill, så mysigt, så trevligt att sitta med hans familj och äta!

Nu bloggar jag inte mer ikväll. Ha en bra kväll, för det har jag! Och den är ju inte slut än, har fler filmer på G, plus en oöppnad chipspåse! ♥

You give me goosebumps


Kolla vilka skills jag har. Var livrädd att drickan skulle ramla ner, det var dricka kvar i den. Men vad gör man inte för en jättecool bild? Jättecool.

Jag har duschat och gjort iordning mig klart nu, och jag ljög i förra inlägget. Mår fan inte alls bättre, huvudet gör ont så fort jag rör mig. ÅÅÅH. Varför tar jag ingen tablett? Vet inte. Öh. Jag orkar inte.. Men klaga inte då? Förlåt.

Tröttis


Har legat i sängen och kollat på Youtube i över en timma nu. Är så kul att kolla på när folk gör videobloggar och typ plattar håret och sånt haha. Men slumrade till också, vilket vara otroligt skönt. Mår inte lika dåligt längre, är bara trött.. Orkar inte gå upp ur sängen!!

Om ett tag kommer Jontes mamma hit, vi ska åka och handla godis och film och sedan hem till dem. Men innan dess måste jag ha hunnit duscha och lite annat så har egentligen ganska bråttom.

Men vi hörs när vi hörs, ha det bra! ♥

To win my love


Hemma från jobbet. Är så fruktansvärt trött. Har så fruktansvärt ont i huvudet. Åh, pissdag. Ska bli så skönt att krypa ner hos en varm famn ikväll med godis och film. Really need it. ♥

Nu är middagen snart klar, det blir lövbiff, mums! Skippar nog Götet med mamma, både hon och jag är trötta och vädret är tråkigt. Blir nog att mysa framför en film innan jag ska till Jonis. Mysigt det med!

Bakis på jobbet

Haha, bra rubrik. Men den stämmer. Jag sitter här med huvudvärk och trött och bara väntar på att klockan ska bli 3 så jag får gå hem. Hade förövrigt en grym kväll igår. Var först hemma hos Andrea med några tjejer och åt tacos, sedan vidare till Borås för fest. Det vart skitkul. Kom hem runt 3 då jag mötte upp min pojkvän som fick leda mig hem då jag var halvfull och trött, + skoskav haha.

Ikväll ska jag sova hos baby. Myskväll för hela slanten, godis och film! Men innan dess ska jag till Göteborg med mamma för lite ärenden.

Bildlöst inlägg, men finns inga bilder på jobbets dator. Bilder från igår kommer upp någon gång, hihi.

KRAM

Snart fredag!



Inatt sover jag bredvid min älskling, ska bli myspys. Vi ska nog se en film strax, men just nu sitter Jonatan och försöker spela gitarr till min musik jag lyssnar på haha, och jag äter nudlar!

Imorgon är det äntligen fredag, så himla skönt! Blir en kväll med mina brudar, lite tacos och go dricka, sedan fest! Har en bra fredag framför mig, men först: Myskväll med babe. Godnatt! ♥

Standing where you left me


Idag klockan 8 var det nationella prov i svenska som gällde. Gick faktiskt ganska bra. Slutade efter provet, då klockan bara var 11. Gick med Sanna till stan och shoppade och åt tacos.

Efter några timmar i stan tog jag bussen hem tillsammans med baby. Han åkte hem och jag åkte hem, och nu ligger jag här i min säng och gjort den senaste timmen. ORKAR INTE städa, men måste!!

100

Jag har tråkig historialektion. Det kanske ni märker..


1. Tre namn jag lyssnar till: Linda. Har inget direkt smeknamn.

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Min ärlighet, och att jag är omtänksam.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag är väldigt svartsjuk.

4. Detta är jag rädd för: Insekter, mörker och att bli lämnad ensam.

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Kärlek, mat och pussar, hihi.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sitta på marken om det finns myror runt omkring, haha. Sitta still mer än högst 2 timmar, lyssna på musik som är precis likadana hela tiden. USCH. 

7. Detta tycker jag om att göra: Mysa, titta på film, umgås med folk jag tycker om, äta chips......... finns mycket!

8. Detta vill jag göra just nu: Köpa kläder, börja övningsköra, SOVA!

9. Bästa känslan: Lycka & känslan av att man är älskad!!!!

10. Värsta känslan: Ensamhet & svek

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Rolig, omtänksam, visa känslor ♥

12. Är jag kär just nu? Ja.

13. Jag vill gifta mig: Ja.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Flytta från Sverige, skaffa barn, ha världens finaste bröllop

15. Min käraste ägodel: Min Iphone, Macen... haha nä jag skoja, men lite så. Bankkortet kanske. Och justeja, Jonte också!

16. Något jag vill ha i present: En longboard.

17. Detta har jag på mig just nu: Blåa jeans, T-shirt och svarta converse.

18. Favoritkläder: Jonatans mjukisbrallor, hihi.

19. Favoritdjur: Hund!

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Hellström, Thåström, Winnerbäck och Kent.

21. Favoritlåt just nu: If your'e not the one - Daniel Bedingfield.

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Roligast är nog matte (när man förstår!!!) och idrott, och tråkigast är historia och engelska.

23. Stjärntecken: Vädur.

24. En bok jag älskar: Alla Katarina Von Bredows böcker!

25. En film jag älskar: Älskar många filmer, men The Notebook är på topp!

26. Tv-program jag gillar: Halv 8 hos mig, och alla andra matprogram haha.

27. Favoritdoft: Jontes parfym, som han hade första gången vi träffades, och även använder nu och det väcker mycket minnen.

28. Detta äter jag gärna: Tacos och grillat

29. Dricker helst: Röd fanta.

30. Favoritgodis: Choklad, och chips, om det räknas som godis...

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand!!!

32. Färg på mina ögon: Blå-gröna.

33. Min längd: 1,74

34. Jag tror på: Mig själv.

35. Jag spelar: Inget.

36. Person jag beundrar: Kan inte komma på några kända människor, men annars, min kusin!

37. Så här bor jag: I ett gult hus hos min mamma och pappa.

38. ??: ?

39. Det här tänder mig: Muskler, *dregglar*

40. Det här gör mig avtänd: Helt otränad, luktar äckligt osv. Tur att Jonte alltid luktar gott!!

41. Favoritfärg: Svart, vitt, rosa.

42. Favoritcitat: Hmm.. vet inte.

43. En hemlighet jag vet: Skriver jag väl inte heller?

44. Bästa present jag fått: Att få övningsköra, samt systemkamera och äkta silverarmband.

45. Senast köpta skiva: Oj, det var så längesen jag köpte skiva, minns inte.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Min rumpa och mina ben.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Mina fötter, haha don't know why.

48. Udda förmåga/egenskap: Att jag kan känna på mig om något är fel.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En... hund!

50. Vad lyssnar du på just nu?: Historialäraren. Eller, lyssnar och lyssnar..

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Sitter i skolan, och efter skolan vet jag inte.

52. Var är dina föräldrar födda?: Göteborg tror jag haha.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?: Var nog Screen Snake, haha.

54. Vilken är din favoritrestaurang? Restaurang Vasastan!

55. När badade du i en pool senast?: I somras hemma hos mig. Men om badhus räknas, så för några veckor sedan.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?: När jag var mindre.

57. Hur många barn vill du ha?: 2.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Hård rock, typ growl.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: Får inte rösta!

60. Vad har du för TV-kanaler?: Vet inte, ganska många.

61. Har du åkt moped någon gång?: Ja.

62. Har du busringt någon gång?: Ja.

63. Har du fått felparkeringsböter?: Nej.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump : Jag vill men jag tror inte att jag vågar.

66. Har du en egen trädgård? Vadå egen?

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Svårt... vet inte riktigt.

68. Kan du alla orden i nationalsången?: Ja det tror jag haha.

69. Badkar eller duschkabin? Badkar!

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?: Poltergeist.

71. Favoritpizza?: Hawaii tror jag!!

72. Chips eller popcorn?: Chips.

73. Vilken färg på läppstift använder du?: Använder inte läppstift.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?: Ehm, nej, haha!

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nej.

76. Apelsin- eller äppeljuice?: Äppel!

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?: Åt med Jonatan och hans mamma igår, kött.

78. Favoritchoklad?: Marabou eller Aladdin.

79. När röstade du senast?: Vet inte.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?: Förra sommarn tror jag.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Ja.

82. Är du bra på matlagning? Haha nja, sådär.

83. Klarar du att tanka själv?: Moppen, och kanske bilen.

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på TV? : Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?: Cola.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Nej.

87. Vad var det senaste du handlade?: Fika.

88. Har du kräkts offentligt? Nope, haha.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Hitta den sanna kärleken har jag redan gjort, så att bli mångmiljardär hade inte suttit fel!

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja.

91. Har du ringt något betalnummer?: Ja.

92. Kan man vara vän med sitt ex?: Jag vet inte.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: Min mormor, förra året.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Ja, jättemycket svart hår.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Säger att jag inte kan prata, det gamla vanliga haha.

96. Vad har du i din väska?: Dator, skolgrejer, plånbok, hörlurar osv..

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Skypar med babe.

98. Vad är du tacksam för idag?: Att jag inte gav upp!

99. Var hittade du den här listan?: På en annan blogg.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna: Alla som vill.


NUDLAR


Sitter i min säng och skypar och äter nudlar, mums! Det är alltid skönt med något varmt i magen innan man somnar, då sover man mycket bättre tycker jag.

I eftermiddag har jag varit hemma hos älskling. Vi pluggade, åkte longboard och åt kött. Riktigt mysigt.

Imorgon efter skolan blir det shopping med Sanna, KUL!

Min vecka



Idag: Skola, och grillning i Borås med massa folk ikväll!
Tisdag: Skola, och badhuset med Sanna!
Onsdag: Skola, sedan fika med fina Angelicca.
Torsdag: Skola, och inget annat planerat än!
Fredag: FEST!
Lördag: Jobb 10-15, sedan vet jag inte.
Söndag: Åka med min babe till kusinen!

Sitter på en tråkig sista lektion, så kände för att fundera lite över min kommande vecka. Ser rätt bra ut tycker jag! :)

Sovmorgon = sen kväll med Skype


Imorgon kan jag sova till 8! Tjoho, det är sovmorgon om man jämför med när jag brukar gå upp. Måndagar är rätt soft ändå.

I över en timma har jag legat i sängen och pratat med Jonatan på Skype. Vi var osociala och spelade Rumble mot varandra, där jag vann mestadels haha.

Godnatt. ♥

Sann kärlek försvinner inte

Efter en dryg månad utan varandra blev det vi igen. Du och jag. Jonatan och Linda. Det är så det ska vara. Efter denna månaden som varit ett helvete har jag lärt mig så mycket. Jag har förstått vad man ska uppskatta i livet, och vad som verkligen betyder något. Det tror jag du också ha gjort. När man saknar varandra och det tillslut inte går längre, utan man faller i varandras armar och blir till en igen. Det är kärlek. När man cyklar tillsammans och du böjde dig åt sidan för att nå att kyssa mig. När vi stod i kvällssolen och höll om varandra och sa hur mycket vi älskade varandra. Det är kärlek.
Efter en månad av ovisshet, ledsamheter, tårar, ilska, så har vi äntligen förståt det. We are meant to be baby, och vi ska kämpa. Vi

Söndag



Hejhej. Vad gör ni? Själv ligger jag på mage i sängen med datorn framför mig och fettar ner tangenterna med chipsiga fingrar.

Iallafall, jag har haft en bra helg. Fredag till lördag sov jag hos min bror och var barnvakt. På lördagen kom även Frida dit och var med oss. På eftermiddagen träffade jag min babe och vi handlade tacos och åkte hem till honom för myskväll med hans familj.

Idag vaknade jag upp hos älsklingen. Vi låg i sängen hela förmiddagen, myste och spelade Rumble, som jag förövrigt är beroende av. Åkte hem och åt spagetti och köttfärssås, sedan vidare till Borås för att fika med min bästa Sanna.

PUSS

Hos min bror


Idag var jag hemma från skolan. Vaknade med världens förkyldning så jag orkade inte gå upp.. Fortsatte sova bredvid min älskling istället, för han skulle inte heller till skolan för han var sjuk.

Dagen spenderade vi i soffan framför tvn, riktigt skönt att ta det lugnt. På eftermiddagen åkte jag till min bror och hans familj, ska sova här inatt och vara barnvakt imorgon!

Ha en bra kväll, det ska jag ha. Vi ska se på film och lite så, kram!

On the bus



Just nu sitter jag på bussen från Borås. Slutade jättemycket tidigare idag, så skönt! Jag ska åka till Jonatan, vi ska se på film och äta godis. Är så galet sugen på lösgodis... och röd fanta... åh herre.

Dagen idag har annars varit rätt seg. Trots att jag somnade någorlunda i tid igår så vart jag ändå helt slut idag..

Nåja, ha en bra kväll, det ska jag ha! ♥



She doesn't mind

Tänkte bara säga godnatt. Är svintrött och ska bara läsa igenom några samhällssidor innan jag släcker. Ikväll har jag varit med Jonatan, vilket var väldigt kul. Lagade mat och lite sånt.

Imorgon är det torsdag, vilket betyder tråkig dag i skolan. Långa och tråkiga lektioner står på schemat, men men, snart är det fredag och då ska jag sova hos min bror!
Puss! ♥

In school

Hej!

Sitter just nu på min första lektion för dagen, eftersom min första lektion var inställd. Åh va nice det var, en skitlång historialektion var det också!! Den tiden var jag istället med Jonte på Tant Grön. Vi satt där i säkert två timmar och pratade och åt kladdkaka. Myspys.

Har två lektioner till efter denna, sedan är skolan slut för idag. Jonte frågade imorses om vi skulle ses i eftermiddag, så det ska vi göra. Äta och plugga tror jag, tacos kanske??

Nä nu måste jag hänga med på lektionen, vet inte alls vad han snackar om, haha..

En konstig tisdag

Idag har alla årstiderna visat sig, riktigt knasigt väder. Har varit en allmänt seg dag i skolan då jag var extremt trött och hungrig mest hela dagen.

Efter skolan mötte jag upp min bästa vän Andreas, vi gick till Mcdonalds och träffade Albin och Olle. Satte oss och åt med dem och snacka lite, riktigt trevligt. Sedan när dem gick satt jag och Andreas kvar där i säkert 2 timmar och kollade på folk, haha no life.

Nu är jag hemma men ska strax iväg igen. Ska sova hos min vän Jonatan idag. Vi ska plugga lite och se på film, just friends. Väldigt glad över att vi kan umgås såhär, allt blir så mycket enklare då!

Mitt släktkalas 2012


Har haft jättetrevliga timmar tillsammans med min släkt, åt tårta och fick presenter. De två små, Freja och Eddie hade som vanligt energi till tusen, så Freja spelade piano och visslade visselpipa, och Eddie åkte på våran åkergräsklippare tillsammans med pappa. Fullt liv med andra ord!

Jag fick jättebra presenter, verkligen sådant jag önskat mig. Presentkort på Ginatricot på 600:-, pengar och choklad.

Nu har alla åkt hem. Efter allt bakverk så blir man faktiskt väldigt sugen på mat, så jag, mamma och pappa ska åka och äta kinamat nu!

I väntan på gästerna


Nu är borden dukade, ballongerna uppblåsta och kläderna är på. Ballongerna är till för de små som kommer, så dem kan ha lite kul också, hehe.

Idag kommer bli en bra dag. Solen skiner och humöret är på topp!

Nu är det slut


Idag känner jag mig stark. Helt plötsligt vrängdes min själ ut och in och jag började undra vafan jag håller på med. Vad gråter jag över? Vad deppar jag över? Vad saknar jag? Varför är jag ledsen över någon som inte är värd det? Jag är så jävla stark och nu har jag äntligen förstått det. Jag är världens bästa tjej, skitglad, skitpeppad på att leva precis som jag vill. Fri, glad, göra vafan jag vill. Detta inlägget blev rätt spontant men var tvungen att skriva av mig. Jag tänker aldrig sjunka så lågt som jag gjort igen. Aldrig. Nu är mina depptankar slut, och jag tänker aldrig mer gråta över sånt som jag senast igår var ledsen över. Vafan, jag är värd bättre. ÅH vad jag älskar mig själv, va jag är stolt över mig själv.

Jag hoppas, jag drömmer, att marken du går på går sönder. Vad som än händer.
Kanske var det tur att jag föll så djupt, för det var du som fick min fallskärm att fällas ut

Sunny sunday


Godmorgon! Idag skiner solen, eller, lite iallafall. Man mår alltid så mycket bättre när solen är framme och det är ljust och fint ute!

Idag är det släktkalas som gäller. Över 10 personer kommer inom 3 timmar att befinna sig hemma hos mig, åh, min härliga släkt. Vi ska äta tårta och massa annat gott.

Nu ska jag äta frukost, sedan göra mig iordning och städa upp lite på rummet! Jag känner mig förresten friskare idag, tjohej!

Laserdome nästa!


Nu pyser jag ner till bussen. Har ett par roliga timmar framför mig, ska bli skitkul!

Lista

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Linda

Smeknamn: Inget direkt, men lindis typ haha

Låt som när du är ledsen sörjer till?: "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" med Håkan

Beroende av: Chips och kärlek, hehe

Vad tror folk om dig?: Det vet jag inte, haha!

Stämmer det?: Öh

Vad får du oftast komplimanger för?: Att jag har fin hy, fint hår och snygga ben

Vad säger du för att imponera på någon?: Det vet jag faktiskt inte, hehe...

Hur imponerar man på dig?: Man visar att man är säker i sig själv

Brukar du skratta för dig själv?: Haha, ibland!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hoppas du hade en bra dag gumman ♥"

Var bor du?: Bollebygd

Trivs du där?: Det funkar!

Äger du några converse: Yes, tre stycken

Sprit, cider, vin eller öl: Cider

Brukar du bli för full: Nix

Vad har du för mobil operatör: Telenor

Är du allergisk mot något: Nope!

Har du haft sex idag: Nej

Hur svarar du i mobilen: Hallå? eller Hej det är Linda

Vem ringde du senast?: Sanna

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon var påväg till Södra

Antal timmar sömn inatt: 8 timmar

Sov du ensam: Ja :(

Brukar du komma i tid: Ja, jag är en sån som hellre är en kvart för tidig...

När mår du bra: När jag är med människor jag älskar, och när folk behandlar en bra!

När blev du fotad senast: På spa:t med Ramona i tisdags

Hur känner du dig nu: Lite trött, seg, smådeppig, vet inte varför. Annars peppad för att träffa vänner i stan snart!

Vanligaste färg på dina kläder: Svart faktiskt

Vad tycker du om fötter: Det är väl inte något jag älskar direkt, men vem gör det?

Vad saknar du: Närhet, som man bara får från killen man älskar

Hade du en bra kväll igår: Ja det hade jag!!

Favorit dryck på morgonen: Te!

Rakar du benen: Japp.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Under skoldagar är det 11, annars typ 12-1

Är du blyg?: Sådär, det beror helt på hur människorna runt omkring är faktiskt

Sysslar du med någon idrott: Nej inte för tillfället

Vill du hellre ha mail än brev: Ja!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Har varit med om kärlek vid första ögonkastet själv, så ja

Har du spytt offentligt: Nej usch

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Detta låter skumt, men hade jag varit kille för en dag hade jag testat att kissa, hahaha

Är du nöjd med ditt liv: Mja det finns saker man kunnat ändra

Är du bortskämd: Nja det tycker jag inte..

Vad gör du i morgon: Imorgon kommer alla mina släktingar hit och äter tårta och har kul!

Vad är det värsta du vet?: Människor som sviker

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Det är nog mellan 50 och 150, beror helt på

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Kan inte komma på någon bara sådär

Vad längtar du till?: Kent med Sanna i sommar, och sommarlovet!

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja det har jag ♥

Vad använder du för shampoo?: Har massa olika, med fruktis tillexempel

Vad är det finaste du fått?: Ett armband med äkta silver

En speciell dag du minns: När jag och Jonte var i Teneriffa, alla dem dagarna var speciella, det bästa jag varit med om i hela mitt liv

Hur gammal är du: 17

Tycker du om någon just nu: Min familj och mina vänner

Du samlar på: Ingenting. Eller... skitsaker isåfall

Gröna eller röda äppeln: Röda

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma, Sanna, Emma, Elina eller Frida

Gillar du golf: Minigolf är väl kul haha

Vilken tid gick du upp idag: Halv 9 har jag för mig

Har du sovit i din egna säng inatt: Yes

Har du strumpor på dig nu: Nej

Är det okej att gråta: Det är verkligen okej att gråta!

När grät du senast: Igår, tyvärr

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Bjuda mina nära och kära på en oförglömlig resa först och främst!

Bär du glasögon eller linser: Nej

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej!

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Kan vara allt ifrån 8-9:30

Har du piercing: Navelpiercing

Vill du gifta dig: Ja

Vill du ha barn: Ja

Solar du ofta: Ibland på solarium

Är du bra på att laga mat: Nja, sådär. Men tycker det är kul

Är du flygrädd: Nej!

Hur vig är du: Inte så jätte, var mer vig när jag gick i cheer

Är du musikalisk?: Ja det tycker jag

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten

Vilken är din favoritglass: Polka!!!

Tror du på ett liv efter döden: Hm.. svår fråga.. vet inte..

Tycker du om sushi: Inte allt, men vissa saker

Vad äter du helst när du ser på film: Godis, chips eller popcorn

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja det gör dem!

Har du tandläkarskräck: Nee inte så

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon skulle jag vilja säga

Vilken ögonfärg har du: Blå-grön

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja 
Biter du på naglarna: Usch ja

Röker eller snusar du: Röker väldigt sällan

Har du skrivkramp nu: Nä men ont i armarna för jag ligger på dem. Haha ja.


Segare än segast


Jag skulle behöva börja göra mig iordning nu. Men orkar jag det? Nej. Jag är så seg i kroppen och huvudet att allt jag gör är att bläddra mellan samma internet-sidor om och om igen...

Funderar på att göra ett blogg-test, ett sådant man fyller i ni vet, för att få igång hjärnan lite, kan behövas!

Chokladrulltårta med hallon och lakrits


Efter lite mer än en timma är vi nu klara med bakandet. Ja, det gick ju sådär. Den första rulltårtan blev helt sprucken efter att vi rullat ihop den, var skitsvårt. Den andra (bilden) sprack också, + att vi glömde lakrisen innan vi rullade ihop den. Nåja, jag tror dem är supergoda iallafall!

Jag känner mig fortfarande jätteförkyld, vilket är skittråkigt. Men jag hoppas det försvinner tills imorgon så att jag kan känna smaken på tårtorna och allt det andra, hehe.

Om ungefär 2 timmar ska jag ta bussen till Borås. Nu ska jag äta lite lunch och sedan göra mig i ordning!

Förkyld


Godmorgon på er! Idag vaknade jag med världens halsont och andra förkylningssymptom. Uscha! Men efter en god frukost med varmt te så har det blivit en aning bättre.

Idag ska jag och pappa baka rulltårtor till släktkalaset imorgon. Orkade aldrig göra det igår, då jag kände mig jättesjuk...

Runt halv 2 åker jag till Borås och träffar upp ett gäng vänner. Vi ska fira att jag och en annan tjej fyllt år, genom att spela Laserdome och ha det kul! Ser verkligen fram emot det!

Nu är jag en stor flicka

Linda 16 år:




Linda 17 år:




Om jag mognat? Ja härregud, vilket skillnad! Oj oj oj. Jag kollar endast facebook varannan minut nu istället för varannan sekund, jag beställde vatten till maten och inte cola, och jag tillåter mig själv, att utan något som helst tjat kolla på Let's Dance i en och en halv timma.

Det går åt rätt håll

Födelsedagspresent till Iphonen


En sådan här bra touch-penna fick jag av min fina vän Daniel idag! Helt överraskande, blev jätteglad för jag har sagt till honom att jag ville ha en sådan efter att jag provat hans. Perfekt till mig som älskar Draw Something, hehe.

Är så roligt när man blir överraskad av grejer man sagt sådär lite halvdant att man gärna hade velat ha, och så snappar någon upp det och verkligen köper det till en. Riktigt kul!
TACK ♥

Shopping och middag

Idag har jag haft en bra dag, trots allt. Känner mig jätteförkyld men jag orkade gå runt i affärer med mamma ändå. Köpte ett utav de jeansen jag visade på bilden nedan, så nöjd!
Efter shoppingen åt vi på restaurang. Plankstek som är så gott, och Lamm. Vi fikade även mellan shoppingen!

Vill köpa jeans!

Dessa jeans är från Ginatricot, och jag är verkligen sugen på dem alla tre! Under 500-lappen ligger alla tre par på, så något par hoppas jag följer med hem idag...

GIFTS


Jag har ju fått några tidiga födelsedagspresenter, såsom spa:t i tisdags, och handledarkursen igår.

Idag fick jag pengar, så jag och mamma ska in till Göteborg strax. Shoppa, fika, vad som helst! Ska bli riktigt mysigt! Hon sa att detta är min dag, så jag får bestämma exakt vad vi ska göra, hela dagen!

Ikväll ska jag och pappa baka ett par rulltårtor som vi ska ha till släktkalaset på söndag också.

Idag är det även någorlunda bra väder, inget regn! Sa någon Fredag den trettonde? Nä, tänkte väl det.

Min födelsedag!


Idag fyller jag 17 år, grattis till mig själv! Älskar att fylla år, man känner sig så speciell, trots att det är typ 3456789 andra som också fyller år idag.. Men skitsamma, detta är min dag, hehe.

Vaknade inte upp till skönsång och tårta på sängen och alla andra födelsedagar, då båda mina föräldrar jobbar. Trist kan man tycka, men mamma har jobbat natt och är nu påväg hem till lilla mig. Ska göra iordning lite frukost till oss, och jag slår vad om att jag får skönsång vid frukostbordet istället, haha!

Veronica Maggio och Håkan Hellström får sjunga för mig sålänge. Har på skithög musik och bara njuter av att vara ensam hemma, älskar't! MEN börjar bli redigt förkyld, buhu...

Handledarkursen avklarad!


Är nu hemkommen från en tre och en halv timmes handledarkurs. Nu får jag övningsköra! Måste dock bara vänta på ett intyg som visst kunde ta 1-4 veckor. Det var väldigt dryga timmar där kan jag säga, men med kakor, godis och saft så gick det bra!

Nu sitter jag här och lyssnar på Håkan. Är väldigt trött men vill samtidigt inte sova. Måste ju njuta av min sista dag som 16åring, haha.

Mycket på schemat

how to make gif

Har kommit hem från affären med mamma. Handlade massa godsaker som behövs till bakningen imorgon, + beställde två tårtor! Åt även en fet Hawaii som jag var så värd. Mums.

Hann knappt komma hem förens man ska åka igen. Nu ska jag, mamma och pappa in till Götlaborg och gå körkortskursen, så att jag ska få övningsköra. Fun!

Ikväll jobbar mamma natt, så blir en far och dotter kväll! Tror vi kollar på en film eller något, mys.

lose control baby

Jag vill känna känslan av att ha makt. Av att inte vara en spelpjäs i ditt spel, utan vara tärningen, och kunna styra över mig själv. Du kan styra över mig, som om du har en fjärrkontroll. Jag vänder kappan efter vinden, jag springer dit du vill att jag ska springa. Jag är svag, jag visar mig svag. Min vilja är inte längre det som spelar någon roll, utan dina tankar. Även om du ändrar dig på 1 sekund så springer jag. Springer efter dig, följer dig vart du än går. Jag vågar inte stå upp för mig själv, räta på ryggen och säga ifrån. Istället kan du leka med mig, få mig dit du vill. När du tröttnat så försvinner jag, när du vill ha mig så kommer jag. Jag är som en skugga, som ett spöke som inte har en egen vilja.
Det ska bli ändring. Jag ska visa dig att det är jag som håller i spelreglerna nu, och när du vill ha mig ska jag visa dig vem jag är. Vilken stark tjej jag är. När du försöker flytta på mig ska jag stå kvar, bevisa min styrka genom att stå kvar. Det finns inget jag längtar efter så mycket som att du vill ha mig, och jag har makten och säger nej. Du blir svag, jag blir stark. Jag får överhanden.
Jag längtar, och den dagen lär komma.

Chill-dag


Denna dagen är ungefär lika lugn som dagen igår, bara det att jag fått gjort lite saker! Har städat mitt rum, damsugit osv. Men just nu har jag tagit en paus och sitter och äter lite kräm, hehe.

Snart ska jag och mamma åka till affären och storhandla. Ska ju ha släktkalas här på söndag, då det kommer över 10 personer, varav två småttingar! Ska bli riktigt kul att träffa alla släktingar, äta tårta, få presenter....hihi.
Tror även jag och mamma är värda varsin pizza efter att vi handlat. Var längesedan jag åt det faktiskt.

Ikväll ska jag på körlektion tillsammans med pappa. Efter den kursen får jag äntligen börja övningsköra! Men dock efter någon vecka, för körskoleledaren måste skicka ett intyg först. Men sedan så!!

SOPHIE

När jag var i Göteborg i helgen så hittade jag dessa godingar för endast 299:- på Ginatricot.
Sitter perfekt, och jag är supernöjd, då jag alltid har oerhört svårt för att hitta bra jeans.

Gillar färgen skarpt, nu när det går mot ljusare tider så är det alltid roligt med ljusa och fräscha jeans!

Vad jag bryr mig om nu


DIP DYE


12/4 2012


Godmorgon!

Även idag är det mulet och grått ute, fy va trist! Hoppas vädret klarnar upp imorgon, så att man kan få några solglimtar på sin födelsedag åtminstone...

Jag känner mig inte riktigt kry idag. Har ont i halsen, snuvig, och mår illa. När jag var hos Jonatan häromdagen så sa han att han trodde att han var magsjuk, men jag hoppas verkligen att jag är det.

Ska gå upp och äta lite frukost, då blir det säkert bättre.

Everyone have bad days sometimes

Idag har varit en trist dag. Blev inget med Sanna, orkade inte städa mitt rum, och mitt huvud ville inte alls sammarbeta med mig. Tänkt jobbiga tankar, och varit allmänt deppig. Not good.

Men kvällen blev desto bättre, då jag satt med min älskade familj och tittade på tv, åt choklad och bara myste. Tog roliga bilder i Photobooth också, vilket alltid får oss att garva. Dålig humor? Kanske.

Nu ska jag lägga mig i sängen och sms:a lite, men är så trött så slocknar nog ganska snart.

PS: i övermorgon fyller jag 17 år!!!!!!

Godmorgon regniga dag

Godmorgon!

Ute öser regnet ner och här inne ligger jag i min varma säng, nyvaken och seg.

Blev en sen natt igår, somnade inte förens klockan 2. Jag var först hos Jonatan och kollade på film, och sedan hem till en annan fin vän. Var så trött igår när jag kom hem att jag varken orkade borsta tänderna eller ta bort sminket, så är typ helt svart runt ögona nu, därför blundar jag på bilden haha.

Nu ska jag äta frukost, och sedan vet jag inte vad som händer idag. Måste städa lite, och planera med min familj inför mitt släktkalas på söndag! Ska nog träffa Sannapanna idag också.

Helt slut!


Haft en skitbra dag. Bilderna får tala för sig själv!

Ha en bra dag!

Nu sticker jag iväg till Borås för att möta upp min brors tjej, sedan sticker vi vidare till spa:t där vi ska vara i några timmar idag.

En riktig tjejdag, med massagebehandlingar, jacuzzi och lunch. Ska bli så skönt, man behöver slappna av ibland, både psykiskt och fysiskt!

Förväntansfull tjej! Jag ska försöka ta lite bilder med Iphonen och lägga upp ikväll!

En lång lista



Vad heter din bästavän?- Sanna och Andreas.
Vem var du senast med?- Sanna.
Vem ringer du när du är riktigt ledsen?- Sanna, mamma eller min underbart förstående kusin.
Har du förlorat en vän under 2011?- Ja, men hittat tillbaka igen.
Är du med någon just nu, isf vem?- Min pappa som sitter bredvid mig och kollar på fotboll.
Vad hette din första kompis utanför släkten?- Har massa från dagis! men.. Chalita tror jag.
Vem snackade du senast i telefon med?- Min chef.
Vem fick du senast sms av?- Robin.

 

 

Är du kär?- Nej.
Vad heter han?-
Har du kille?- Nej.
Vad hette din första kille?- Min första kille hittade jag på dagis, haha Felix.
Hur många gånger har du varit riktigt kär?- På riktigt - en gång.
Har du sagt att du älskat någon, fast inte menat det?- Nej.
Älskar du någon just nu?- Jag älskar många människor!
Har du gråtit över någon du inte kunnat få?- Japp.
Har du kramat någon?- eh, nej?
Har du pussat någon?- Jaa ♥
Har du hållt någon i handen?- Japp.
Har du hånglat med någon?- Jaa.
Har du strulat med någon?- Ja!
Har en kille tagit på dina bröst utanför dina kläder?- Ja.
Har en kille tagit på din röv utanför dina kläder?- Haha vilka frågor. ja.
Har en kille tagit på din bh?- Ja.
Har en kille tagit på dina trosor?- Ja.
Har en kille tagit på din mage innanför kläderna?- Men gud vilka töntfrågor. Jaa.
Har en kille sagt face2face att han älskar dig?- Ja!!

 

 

Vem ringde du senast?- Mami.
Vem ringde dig senast?- Min chef.
Vad står det i ditt senast sms & vem är det ifrån?- "Allright ;). Synd." från Robin,
vem skrev du senast sms till& vad stog de?- "Varför?" till Robin.
Vad har du för mobil?- Iphone 4
Vilken färg?- Svart
Hur många kontakter har du?- Måååånga

 

 

Hur många är ni i din familj?- 3 stycken.
Vad heter dina syskon?- Min halvbror heter Roger.
Har du en storasyster?- Nej.
Har du en lillasyster?- Nej
Har du en storebror?- Halvstorebror
Har du en lillebror?- Nej
Har du en tvilling?- Nej
Är du mittenbarn, minsta barnet, eller äldsta?- Enda barnet, förutom min halvbror då, då är jag minst.

 

 

Vad ska du göra imorgon?- Imorgon ska jag på spa!!!!!
Vad har du på dig just nu?- En t-shirt och mjukisbrallor
Har du kul just nu?- Ne, inte speciellt.
Vad ska du göra nu?- Kolla mina facebookhändelser!


Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll

På understa bilden ser det ut som att jag har värsta blåtiran?

Har precis sett en skräckfilm med papi. Älskar att bara ligga och dega framför tvn, men samtidigt blir man väldigt seg i kolan av det, haha vafan.

Har beslutsångest.. Vet inte om jag antingen ska stanna kvar hemma, och säkerligen gå och lägga mig snart vilket jag egentligen behöver för jag är svintrött. ELLER åka till en kompis och se på film och sova där. hrrmmmff asså vet inteee.

Ska iallafall äta något nu, så mycket vet jag. Magen kurrar.

Allt är regnets fel

Det är regnets fel att jag suttit inne hela dagen och inte orkat ta tag i mitt liv. Men det är rätt skönt det också ibland faktiskt, och har man lov så är det väl meningen att ta det lugnt?

Jag och pappa ska se på en film, och till det har jag myst till det med en skål popcorn.

,


Good things in life comes naturally

Jag har massa kul att se fram emot denna veckan! Det är så kul att längta efter roliga saker man ska göra, eller som kommer hända!

Tisdag: Spa tillsammans med min brors tjej. Ska bli så himla roligt och mysigt, en riktig tjejdag! Bubbelbad, massage, lunch på spat. På kvällen kommer även Top Model Sverige finalen, vilket jag längtar efter att få se!
Onsdag: Om vädret ger med sig så ska jag och Sanna ut på powerwalk. Ska bli så skönt att röra på sig.
Torsdag: Under dagen har jag inget planerat, men på kvällen ska jag och pappa, äntligen, på körskola! Så snart får jag börja övningsköra!!!
Fredag: JAG FYLLER 17! ♥
Lördag: Mysdag med några tjejkompisar, ska bli kul.
Söndag: Släktkalas med tårta och presenter, funfunfun!!!

9 april 2012


Idag går alla mina tankar till min mormor som för exakt ett år sedan lämnade jorden för att komma till himlen och bli den finaste ängeln. ♥ Jag saknar dig så det gör ont, men jag vet att du har det bättre där du är nu. Jag vet att du är med mig hela tiden, jag känner av dig mormor.
Minns fortfarande din begravning, som om den var igår. Det var så fint, alla var där, precis alla, och sa farväl.
Jag älskar dig mormor, och jag vet att du mår bra nu. ♥
Ibland kan jag sätta mig och tänka på allt roligt vi gjorde ihop. När jag var liten, och sov över hos dig och inte kunde sova så satte vi oss och spelade fia, om det så var mitt i natten. Du gjorde så jag kände mig så trygg, med din varma choklad och dina lena ord som pratade så fint till mig. Du var alltid så snäll mot alla, och ditt skratt klingade så högt och fint, man blev så glad av dig mormor.
Inte än, men om många år framöver så kommer vi att ses igen. Då ska vi sitta där och spela fia uppe i himlen, som vi alltid gjorde när du levde. Visst? ♥
Du har alltid hållt mig i handen och funnits där. Alltid!

Lyx i vardagen med världens bästa

I helgen bodde jag och Sanna på hotell. Vilka divor, huh? Nä men det var riktigt kul faktiskt.
Massa flams och trams på hotellrummet, sprang med bara handdukar från spa-avdelningen till rummet, massa fotbollskillar överallt, sen kväll ute i Göteborg, donken-killar från London som raggar.. haha! Men det bästa av allt, hotellfrukosten. ♥

Under dagen var vi i Nordstan. Gick runt i massa affärer, åt glass + Pizza Hut.


Bilder från shoppingen, hotellet, bussresan hem.

Inget är logiskt, inget är magiskt

Idag har jag varit riktigt duktig. När klockar imorse visade 10, så hade jag redan duschat, ätit frukost, och skulle precis börja jobba lite matte. Det var verkligen behövligt, och nu har jag hunnit ikapp mig, vilket känns så sköönt!
Sedan har det varit slappt igen. Så fort jag var klar med matten la jag mig framför tvn och åt lite nudelsoppa och resten av mitt påskägg, som förövrigt aldrig verkar ta slut...


Två bilder från idag tagna med min Iphone. Ja, Iphone. Det kan man inte tro, men har ganska mycket repor över kameran, får skylla på det..

Strax lägger jag upp bilder från min helg!

Bye bye

Nu sticker jag till Göteborg! Hoppas ni får en jättebra lördag, för det tänker jag ha! PUSS

Music is my boyfriend






Du har gåshud för du fryser

Någon av dessa färger skulle jag vilja färga mina hårtoppar till. Svart var jäkligt coolt, men blonda hårtoppar till brunt hår är också snyggt.. Åh, jag är så feg, jag är så velig...

Tillbaka

Hej bloggen!
Har inte skrivit på några veckor, men har haft svackor jag varit tvungen att komma ur, och det har tagit sin lilla tid. Men nu börjar jag kunna stå på fötterna igen och jag mår bra, hihi härlig känsla!

Jag har fått känna på hur det är att vara stark, när man inte har något annat val, och jag klarade det! Jag är starkare än vad jag egentligen tror och det glädjer mig. Det gör mig till en störra människa inombords.

Idag ska jag till Göteborg med bruttan på bilden nedan. Vi ska shoppa sönder, bo på hotell där det finns bubbelpool.. vara ute sent och bara njuta av.. livet? Haha, nåja, det ska bli grymt kul!

Nu ska jag hoppa in i duschen, för snart anländer min fina Sanna och då ska vi åka direkt.
PUSS

RSS 2.0